reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Bella

Tomáš Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  338
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Osobná stránka: about.me/tomas.bellaSkúste aj môj blog 1vetou.sme.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSurfujemTechnológie a myZábavaMédiáStalo sa, napísalo saSpoločnosťPostrehyFotoSúkromnéO blogoch

reklama

Súkromné

Message in the bottle

Tomáš Bella

Message in the bottle

  • 1. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 069x
  • 13
Autom do Škótska - FAQ

Tomáš Bella

Autom do Škótska - FAQ

Do Škótska na dovolenku, to je mierne neštandardné, ale autom, to je už dosť divné, nie? Nie, je to super :)

  • 13. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 290x
  • 8
Mailserver odkazuje: dajte mi pokoj!

Tomáš Bella

Mailserver odkazuje: dajte mi pokoj!

Poznáte tú službu na mailserveroch že Vacation message? Pôvodný nápad bol dobrý, ale spracovanie má závažnú chybu: síce server vráti upozornenie, že som na dovolenke, ale mne správu aj tak doručí. V čom potom vlastne spočíva dovolenka, keď po návrate musím aj tak všetkých 400-500 nazbieraných e-mailov vybaviť? Prichádza teda môj zlepšovák: servery by mali umožňovať také nastavenie, ktoré by počas dovolenky všetky e-maily VRACALO ako nedoručiteľné. "Momentálne som na dovolenke - ak je to naozaj dôležité, napíšte mi o dva týždne ešte raz" (kolega nezištne navrhol aj anglickú verziu tohoto hlásenia: "fuck you - no time to read your emails"). 80 % správ by už znova neprišlo, lebo autori by: a) nechceli čakať a otravovali by zatiaľ niekoho iného b) potrebovali by mňa, ale o 2 týždne by to už aj tak nebolo aktuálne. Po návrate z dovolenky by som potom mail jednoducho znova zapol a začal normálne pracovať, bez toho, aby som strávil tri dni len prehrabovaním sa v starej neaktuálnej pošte. Keďže potrebu dovolenky mi delfíní test signalizoval už pár mesiacov, tak najbližšie dva týždne sa budem nachádzať niekde tuto alebo tuto alebo tuto. Na každého, kto mi v tom čase nebude posiela

  • 21. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 384x
  • 4
Bratislavská novinka - chodenie po vode

Tomáš Bella

Bratislavská novinka - chodenie po vode

Bratislava - nová svetová metropola povodňovej turistiky!

  • 1. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 760x
  • 11
Kvapka čistého šťastia

Tomáš Bella

Kvapka čistého šťastia

Plačúcich príbuzných máme plné správy každý večer. Nemožno si udržať psychické zdravie, ak by sme každý večer plakali s nimi. Sú to skrátka správy ako každé iné. Našťastie ešte stále prichádzajú momenty, ktoré cez moju cynickú bariéru prerazia a vyvolajú moment čistého dojatia. Dnes to však nebola chrabrá reportérka, ktorá ma dostala, ale manželka Martina Farkaša, jediného človeka, ktorý prežil haváriu vojenského lietadla.

  • 25. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 558x
  • 18
reklama
Policajná akcia

Tomáš Bella

Policajná akcia

Predbiehanie cez plnú čiaru znie dosť blbo, uznávam. Vlastne som ani nebol v protismere, iba v strednom odbočovacom pruhu, akurát že som neodbočil, ale predbehol. A zjavne mi to včera na tom romantickom mieste medzi Popradom a Prešovom nenapadlo ako prvému, pretože za zákrutou už pekne čakali s kamerou a plácačkou. Páči sa mi ohľaduplnosť policajta - dobrý deň, pán vodič, cestná kontrola. Celú minútu ma nechal v nádeji, že ma vlastne zastavili úplne náhodou... Ale nie.

  • 9. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 129x
  • 15
Ako sme si zakúrili

Tomáš Bella

Ako sme si zakúrili

Že vraj nevýhodou našej civilizácie je odtrhnutosť človeka od prírody. Mne sa zdá, že problémom začína byť už aj odtrhnutosť človeka od paneláku.

  • 1. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 220x
  • 5
Čo som dnes v noci zistil

Tomáš Bella

Čo som dnes v noci zistil

Mať prepojený počítač s televízorom a zaspať potom pri pozeraní filmu z PC na gauči má jednu výhodu a jednu nevýhodu. Výhodou je, že film skončí potichu a nabudú po ňom nasledovať brutálne hlasné reklamy na erotické služby, ktoré vám privodia mŕtvicu. Na druhej strane vás ale celú noc budú budiť nové e-maily a bude sa vám snívať, ako vybavujete poštu. Započítam si to ako pracovný čas.

  • 5. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 461x
  • 3
Aký názov, taký článok

Tomáš Bella

Aký názov, taký článok

Včera som zistil, že s mojm životom niečo nie je v poriadku. Zistil som to v momente, keď som kráčal po ulici od paneláku k autu, v jednej ruke držiac bundu a noviny vybrané zo schránky, v druhej TANIER s veľkou pizzou, ktorý som pred chvílu vybral z mikrovlnky. Tanier som si pravidelne prikladal k ústam a odhrýzal z pizze. Po nasadnutí do auta to ešte chvíľu pokračovalo, vliekol som sa v zápche, zozadu bola na mňa nalepená Zuzana Smatanová (hm), potom už nie, lebo pizza bola zjedená a Smatanová odbočená. Bolo to o 12.15, pizza bola prvé jedlo dňa. Nemať celé doobedie čas na jedlo je normálka. Nemať čas na zjedenie pizze doma ani na pokrájanie a zabalenie namiesto pochodu s tanierom po ulici? Hm....

  • 4. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 885x
  • 7
Kto chytá ježka

Tomáš Bella

Kto chytá ježka

Víkend v Štiavnici. Vždy kuk do mapy - na ktorej ulici sme ešte neboli? V Banskej Štiavnici vás nesklame žiadna ulica. Ani tá, kde leží uprostred pes a tvári sa: "MOJE!" a tak vás donúti vrátiť sa pekne naspäť do údolia. Na Štiavnici je skvelé, že z turistu sa tu ešte stále môže stať človek. Stačí vyšliapať pár výškových metrov od námestia a už sa s domácimi zdravíte. Okrem ulice so psom sme našli aj ulicu s ježkom - šprintoval oproti nám, pichľavý a odvážny, a za ním pomaly kráčala žena vyjduvšia zo svojho dvora. "To je váš domáci?" pýtam sa jej. "Už pár dní nám sem chodí. Tak na neho dávam pozor, lebo u susedov majú psa." Ach, strážiť ježka pred psom - to by bol salingerovsky užitočne strávený život!

  • 13. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 083x
  • 2
reklama
Deň s dlhým obedom

Tomáš Bella

Deň s dlhým obedom

Vraj nepíšem. Tak niečo napíšem, aby bolo jasné, že keď nepíšem, je to pre každého lepšie. (Nostalgická spomienka za blogmi, ktoré pokojne mohli byť o ničom.)

  • 6. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 467x
  • 5
Ako vybabrať s podvedomím

Tomáš Bella

Ako vybabrať s podvedomím

Podarilo sa vám už niekedy vo sne uvedomiť si, že snívate? Je to vcelko povznášajúci zážitok, ako halucinogénna droga zadarmo :-) Existuje na to aj relatívne jednoduchá technika. Nastavte si na čas, kedy snívate, budík, ktorý sa ozve veľmi potichu a sám sa aj vypne. Jednoducho, niečo čo vydá počuteľný zvuk, ale nezobudí vás (možno budete musieť chvíľu experimentovať s hlasnosťou zvuku). Potom si priraďte k tomuto zvuku jasné posolstvo: "Ak ho počujem, znamená to, že spím."

  • 28. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 517x
  • 27
Mafiáni, čo nechceli plazmu

Tomáš Bella

Mafiáni, čo nechceli plazmu

- Dobrý deň, používate Orange alebo T-mobile? Len takto, bez predstavenia alebo vysvetlenia, čo chce s informáciou podniknúť, oslovila nás slečna s dotazníkom v ruke v Poluse. - Aj jeden aj druhý, vravím podozrievavo. - A do ktorej krajiny by ste najradšej volali lacnejšie? - Na Ukrajinu, vravím s úsmevom, lebo na Ukrajinu naozaj voláme najčastejšie - Ukrajina?!, začuduje sa anketárka, ale hneď sa jej rozjasní: "Mafiáni!"

  • 16. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 143x
  • 20
You - money - I - killyou!

Tomáš Bella

You - money - I - killyou!

Toto je tretie a posledné pokračovanie mojich najbizarnejších zážitkov z autostopu, ale dal som mu bulvárnejší titulok, aby sa dnešné blogy v stánkoch lepšie predávali. Okrem you-money-I-killyou sa dočítate aj o štedrom Nemcovi a paranormálnom Čechovi, ale vôbec nič o odluke cirkvi od štátu.

  • 13. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 980x
  • 21
Ako dovolenkovať zadarmo

Tomáš Bella

Ako dovolenkovať zadarmo

Včera mi vo víkendovej prílohe SME vyšla dvojstrana o kluboch, ktoré umožňujú zohnať si ubytovanie pri cestách do zahraničia zadarmo (je tam aj krátky kúsok o mojej vlastnej minuloročnej dovolenke). Odkazy na konkrétne cestovateľké stránky nájdete na konci článku, ja mám najradšej HospitalityClub.org kvôli podrobným profilom a veľkému množstvo členov - na tejto stránke som dokonca aj jediným oficiálnym "dobrovoľníkom" pre Slovensko, vďaka čomu mám to potešenie občas odpovedať na e-maily zo zahraničia žiadajúce informácie, či už na Slovensku máme elektrinu a či je nutné chodiť tu po ulici so zbraňou :-). Ak uvažujete toto leto o cestovaní s batohom po svete, možno pre vás bude článok užitočný. So šéfom slovenského Servasu Imrichom Bertókom som sa kvôli tomuto článku stretol v septembri 2004 - krátko po tom sme spustili projekt blogov a ten ma okamžite zbavil všetkých voľných časových kapacít, ktoré by som mohol využiť pre písanie kdekoľvek inde, ako do mojej prílohy Počítače. Trvalo mi teda presne 9 mesiacov, kým sa mi podarilo začatý článok dokončiť - dúfam, že je to znamenie, že môj život sa už pomaly začína vracať do normálu :-)

  • 23. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 008x
  • 2
reklama
Deväť hodín na letisku (spot sponzoruje SkyEurope)

Tomáš Bella

Deväť hodín na letisku (spot sponzoruje SkyEurope)

Záver minulého pracovného týždňa som mal o niečo viac hektický, ako by mi bolo milé. Vo štvrtok ráno budík na štvrtú (ale hore som bol od tretej, pretože som sa bál, že zaspím), raňajky v Prahe, desiata v Londýne na Tower Bridge (maces a horalka), kam som dorazil úplnou náhodou, keď som sa vybral počas dvojhodiného prestupu pátrať v okolí Liverpool station po nejakom kníhkupectve. Obed vo vlaku do Ipswichu, potom pár hodín v britskom telekome na predvádzačke čudesných nových technológií (3D televízia bez 3D okuliarov? Počítačová hra ovládaná myšlienkami? Debata s futurológom o tom, prečo už inteligencia u ľudí o pár desiatok rokov nebude potrebná? Aaaaah!) - tie ale patria do SME, nie do blogu. Na druhý deň som sa chystal zopakovať to isté v opačnom poradí, ale chyba. Odlet plánovaný na 18.50, ale s pripočítaním tzv. SkyEurope koeficientu sa skutočný odlet tak trochu... posunul... o 6,5 hodiny. Ako stráviť deväť hodín na letisku?

  • 7. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 565x
  • 43
Ako som obťažoval neznáme ženy

Tomáš Bella

Ako som obťažoval neznáme ženy

Včera som mal telefont, na mobil.Ja: Prosm?Neznma žena: Kto je tam?Potichu som sa zasmial, hneď mi totiž napadlo, že mi asi vol niekto z Nigrie.Ja: A koho volte?Žena: Vy sa mi predstavte!Hm, to bude srandovn rozhovor.

  • 29. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 522x
  • 25
Drobnicky na trase Vieden - Stockholm

Tomáš Bella

Drobnicky na trase Vieden - Stockholm

1. Uloha z matematikyV lietadle je 17 radov sedadiel. V kazdom rade je 5 miest. Lietadlo je plne obsadene. Predpokladajme, ze nas hrdina ma pevne danu poziciu v lietadle pri okne a ze v lietadle je prave jedno 1-rocne dieta, ktore vykonava vsetky cinnosti bezne pre 1-rocne deti. Aka je pravdepodobnost, ze dieta bude posadene prave vedla hrdinu?

  • 21. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 056x
  • 13
Moje najbizarnejšie zážitky z autostopu (2.)

Tomáš Bella

Moje najbizarnejšie zážitky z autostopu (2.)

Pre veľk spech prvho dielu (nikto mi vulgrne nevynadal) prichdza pokračovanie. Dnes: najkrajie miesto na stopovanie, najvčia smola, najlep paerci a najstraidelnej zžitok.

  • 14. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 996x
  • 15
Moje najbizarnejšie zážitky z autostopu (1.)

Tomáš Bella

Moje najbizarnejšie zážitky z autostopu (1.)

Kedy muž pocti, že mladosť je definitvne za nm a že sa z neho bezndejne stal mrzut dospelk? Na mňa to nedoľahlo ani na promci, ani na vlastnej svadbe, ani keď som si vimol, že vlasy mi nejako prli redn, ale keď som si uvedomil, že sa už asi nikdy na dovolenku nevyberiem stopom. Som skrtka už star tučn zamestnan sviňa, ktor sa bude do smrti vyvžať vlakom (čoraz častejie v IC!) a ete čoraz častejie - bojm sa to vysloviť - v aute, do ktorho budem musieť sm kupovať benzn. Nastal čas bilancovať - čo najbizarnejie som za 10 rokov stopovania zažil?

  • 12. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 523x
  • 27
reklama
SkryťZatvoriť reklamu