reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Bella

Tomáš Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  338
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Osobná stránka: about.me/tomas.bellaSkúste aj môj blog 1vetou.sme.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSurfujemTechnológie a myZábavaMédiáStalo sa, napísalo saSpoločnosťPostrehyFotoSúkromnéO blogoch

reklama

Médiá

880 ľudí, ktorí nám ničia životy - celonárodná výzva

Tomáš Bella

880 ľudí, ktorí nám ničia životy - celonárodná výzva

Pred pár mesiacmi som sa po čase stretol so známym, ktorý má svoju reláciu v jednej z veľkých slovenských televízií. Jedna z jeho prvých otázok bola: nepoznáš náhodou niekoho, kto má doma peoplemeter? Potreboval by som zvýšiť sledovanosť... Myslené to bolo ako žart, ale mňa oblial studený pot z pochopenia takej absurdity: o programe slovenských televízií nerozhodujú ich riaditelia, vkus alebo rozum, ale niekoľko málo náhodne, hoci reprezentatívne vybraných jednotlivcov.

  • 19. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 74
Reportérka

Tomáš Bella

Reportérka

Pozeral som včera kvôli hurikánu v Amerike na striedačku celý deň CNN a BBC. Zábery z vrtuľníkov striedali melodramatické vstupy reportérov v čižmách NAŽIVO, agentúry hlásili desiatky obetí a tisícky ľudí bez domovov, meteorológovia na monitoroch ukazovali farebné kruhy, skrátka, deň ako každý iný. Zrazu sa na obrazovke BBC zjavila reportérka spovedajúca muža v žltom tričku, ktorý zúfalo popisoval, ako sa pred vodou snažili zachrániť na streche domu, prúd však zrazu dom roztrhol na polovicu.

  • 31. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 29
Ad: navigácia na webe Národnej rady

Tomáš Bella

Ad: navigácia na webe Národnej rady

Do redakcie sme dnes dostali reakciu na môj článok o idiotskej navigácii na webe Národnej rady SR od šéfa odboru pre komunikáciu s médiami. Pre úplnosť zverejňujem bez komentára.

  • 1. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Najidiotskejšia navigácia je vylepšená

Tomáš Bella

Najidiotskejšia navigácia je vylepšená

Autorom webu Národnej rady sa dnes konečne podarilo pridať internetový odkaz na finančné správy politických strán, ktorého absenciu som kritizoval v piatok. Vyplatí sa pozrieť si, ako sa s riešením vysporiadali. Kto by si myslel, že zo slov "Výročné finančné správy politických strán" jednoducho povedie odkaz - pozor, teraz príde šokujúci nápad - na Výročné finančné správy politických strán, podceňuje kreativitu dizajnéra plateného zo štátnych peňazí. Ten sa totiž rozhodol ponechať vyskakovacie okno (podľa štúdie z minulého týždňa vôbec najnenávidenejší prvok na webových stránkach) a v ňom starý textový návod "kliknite, zadajte vyhľadajte..". V tomto novom okne však pribudol vytúžený internetový odkaz, ktorý sa otvorí - zasa v novom okne. Máme tu teda dve kliknutia namiesto jedného a tri okná prehliadača namiesto normálneho jedného, ale pokrok to je. Podľa mojich čerstvých výpočtov sa pri takomto tempe inovácie stane web Národnej rady užitočným pre bežného občana niekedy okolo jari 2016. Dúfam, že bude aj ohňostroj.

  • 1. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Moje obľúbené značky (nehorázna propaganda!)

Tomáš Bella

Moje obľúbené značky (nehorázna propaganda!)

Na koho sa obrátite, keď si chcete prvýkrát v živote nechať opraviť topánky, otvoriť účet v banke, kúpiť byt, zaobstarať novú chladničku alebo si nechať vyoperovať materské znamienko? Ak ste ako ja typický Bratislavčan (zostaný po vysokej škole) a nemáte poruke nikoho, kto služby v okolí testoval aspoň dve-tri desaťročia, ste odkázaní na lotériu a náhodný výber. Tu sú tipy na pár firiem a poskytovateľov služieb, ktoré som si už stihol obľúbiť - možno sa niekomu budú hodiť a možno vás inšpirujú pridať vlastné tipy na značky, ktoré majú nielen cool reklamy v televízii, ale navyše ako bonus sú ešte aj slušné k zákazníkom. (Pozor! Článok obsahuje pochvalu banke, na ktorú internetový bontón vyžaduje výhradne nadávať!)

  • 7. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 57
reklama
Quo vadíš (spory o autorské práva v praxi)

Tomáš Bella

Quo vadíš (spory o autorské práva v praxi)

Pamätáte si ešte na český časopis Quo? Asi pred piatimi rokmi to bol pozoruhodný zjav mediálnej scény - nikomu inému sa nedarilo tak dlho vydávať tak uletené a bizarné články na tak peknom kriedovom papieri. Bohužiaľ časopis zomrel na to, že sa pokúsil "priblížiť masám", konkrétne playboizovať, a dnes už je len peknou spomienkou (ak ste ho neprestali kupovať dostatočne skoro, tak už ani peknou nie). Dnes som ale náhodou vo svojej pošte narazil na pozoruhodnú korešpondenciu, ktorú som v roku 2000 e-mailom viedol s dvoma jeho redaktormi - zverejňujem ju za účelom postavenia malého virtuálneho pamätníku tomuto časopisu a bez súhlasu jej autorov - ale ako z obsahu pochopíte, takéto bezcharakterné beštie si žiadne ohľady nezaslúžia.

  • 11. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Štyri najväčšie mýty o novinároch

Tomáš Bella

Štyri najväčšie mýty o novinároch

Na blogoch mi trochu chba, že ľudia viac nepu o svojej prci - veľmi rd by som sa dozvedel niečo o ostatnch povolaniach, o tom, ak to v skutočnosti je robiť kuchra, lekra alebo fa marketingu - ako sa predstavy ns laikov odliuj od skutočnosti?Pjdem teda dnes prkladom - tu je mj pohľad na najčastejie mty, ktor sa ria o novinroch medzi nenovinrmi.

  • 27. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 26
UPC ustúpila, BBC vráti na obrazovky

Tomáš Bella

UPC ustúpila, BBC vráti na obrazovky

Radujme sa, veselme sa. V utorok som psal o tom, že UPC prestala ponkať jeden z najlepch televznych kanlov, britsk spravodajsk stanicu BBC. Zjavne som nebol jedin, kto sa sťažoval (vetkm, ktor tak urobili, tmto ďakujem!), a tak UPC nakoniec ustpila - BBC sa na obrazovky vrti ete dnes.

  • 7. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 24
BBC nebude (Ako som si dopisoval s UPC)

Tomáš Bella

BBC nebude (Ako som si dopisoval s UPC)

Moje top rozčlenie za minul tždeň: z ponuky mojej kblovej televzie zmizla stanica, ktor som pozeral asi najviac - BBC. Bežala si vždy ticho v rohu monitora a keď sa niečo mimoriadne udialo, okamžite som o tom vedel a mohol podľa toho aktualizovať sprvy na sme.sk. BBC vak bola v rozvodoch UPC nahraden o niečo menej prestžnym kanlom: Moooby - je to klasick kanl-spam, ned sa naň pozerať, daj sa na ňom len mňať peniaze. Z času na čas sa stane, že v naej komunikcii vznikne problm, ktorho rieenie si vyžaduje viac času a dkladnejiu analzu, pe mi na webovej strnke UPC jej riaditeľ a vyzva, aby som mu napsal, ak som nespokojn. Tak som napsal.

  • 5. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 34
Blahoželáme denníku Pravda

Tomáš Bella

Blahoželáme denníku Pravda

Minul tždeň ma zaujal v Pravde obrovsk inzert informujci čitateľov o stle rastcej nvtevnosti webovej strnky Pravda.sk. Tmto by som chcel kolegom z internetovho oddelenia Pravdy k rekordnej nvtevnosti poblahoželať a pre plnosť ich inzert doplniť pr ďalmi dajmi :-)

  • 7. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 681x
  • 30
reklama
Slováci čurajú do lavín a do truhiel si berú mobily

Tomáš Bella

Slováci čurajú do lavín a do truhiel si berú mobily

Ospravedlňujem sa za bulvrny titulok, ale nevymyslel som ho ja. V zahraničnej tlači sa o Slovensku objavuj velijak sprvy, ale pokrytie nho reginu britskm serverom Ananova v uplynulom tždni ma naozaj dostalo. V priebehu poslednch pr dn Ananova vydala až dve sprvy o Slovensku. Prv popisuje prpad muža, ktorho auto zavalila lavna (?!!), ale on mal naťastie so sebou 60 flia piva a tak sa prečural na slobodu. (sprva je nielen na 99 % vymyslen, ale navye nepresn - takto sprvu som totiž ete dvnejie dostal mailom, ale spomnal sa v nej Čech, nie Slovk). V druhej sprve, ktor vyla dnes, som sa o svojej vlasti tiež dozvedel niečo nov: Slovci sa vraj nechvaj pochovvať aj so svojimi mobilmi.

  • 4. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 23
New York Times píšu o Slovensku

Tomáš Bella

New York Times píšu o Slovensku

Americk dennk New York Times včera uverejnil rozsiahly člnok o ekonomickom prerode Slovenska v uplynulch pr rokoch (linkujem na IHT, pretože NYT vyžaduj registrciu).

  • 29. dec 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Doplnené: Slovensko v zahraničnej tlači :-)

Tomáš Bella

Doplnené: Slovensko v zahraničnej tlači :-)

Dnes som zažil men ok - v desiatkach e-mailov s vberom člnkov o technolgich z rznych svetovch serverov, ktor dostvam do schrnky, sa prvkrt za poslednch pť rokov objavil titulok spomnajci Slovensko: Segways in Slovakia? ptal sa prestžny technologick server CNET. Druh prekvapenie prilo po prečtan člnku: Slovensko sa v ňom vbec nespomnalo, iba v titulku. (Člnok informuje o tom, že voztka Segway sa možno lepie uplatnia v Eurpe ako v USA.)

  • 17. dec 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Čo sa môžu novinári naučiť od blogerov?

Tomáš Bella

Čo sa môžu novinári naučiť od blogerov?

Staci D. Kramerov vo svojom člnku pre Online Journalism Review zhŕňa nedvnu debatu o blogoch a žurnalistike na americkej novinrskej konferencii usporiadanej asociciou ONA.Cituje naprklad nzor Clauda Munceyho na to, čo sa mžu novinri naučiť od blogerov - a čo by sa mali bloger naučiť od novinrov.

  • 21. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 016x
  • 3
Nebezpečne rýchly scenárista II.

Tomáš Bella

Nebezpečne rýchly scenárista II.

STV1 nám včera večer ponúkla ďalší z filmov, ktoré slúžia ako skvelý dôkaz, že dobrému autorskému zámeru sa žiaden fyzikálny zákon neodváži postaviť do cesty. Vo filme Nebezpečná rýchlosť 2 ma najviac zaujali tieto dve pozoruhodné odlišnosti filmového sveta od sveta, v ktorom žijem ja:

  • 15. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
Kto zabil Montyho Pythona?

Tomáš Bella

Kto zabil Montyho Pythona?

Okrem toho, že veľa spm a občas sa hrm na počtači, mm aj jednho bizarnejieho končka - každ deň čtam takmer vetky sprvy vydan slovenskmi agentrami, z ktorch zostavujem aktualizcie na titulke SME.sk a strnku teraz.sme.sk. Odmenou za to mi s pikantn absurdity, ktor naa drah ttna tlačov agentra vydva takmer denne.

  • 5. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 033x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu