Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako spoznáte, že vašej PR agentúre platíte priveľa? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

holt

pí ár:-)
profesionalita ako víno...
 

Tomas Bella

hlavne, ze si sa dal do Vybrali SME. Tvoj clanok porusil kodex v tom, ze je velmi kratky a ma velmi malu vypovedaciu hodnotu. Mal by si byt stiahnuty administratorom do Mimo nasho vyberu.
.
Okrem toho mas napisene v tvojom profile, o com chces pisat a mas to po anglicky. Nie vsetci citatelia vedia po anglicky, vies? Vyzeras ako nejaky trapny teenagersky skejtak, co sa tu hra na to, ze vie po anglicky.
.
je ti jasne, ze tebou pohrdam
 

 

áno alfonz, je mi to jasné :)
Škoda ale že fakty nemáš správne, tento článok som totiž dal len na svoj súkromný blog, vôbec nie na titulku. Že ho niekto dal na vybrali.sme.sk, za to naozaj nemôžem, ja som zaň ani nehlasoval.
 
Hodnoť

 

Ako to tak citam, KAZDEJ PR agenture platia klienti privela...
A pridam este telefonat: "Dobry den, chcem sa opytat, ci pridete na nasu akciu o dva tyzdne."
Moja odpoved a: "Ako obvykle vam hovorim, ze dva tyzdne dopredu vam to neviem povedat."
Odpoved b: "Ako obvykle vam hovorim, ze to spada do kompetencie kolegyne, ktorej ste volali pred desiatimi minutami."
 

hyenka:)

 

 

niekedy volaju, ze ci sme ich spravu uverejnili, ze sa im neobjavila v monitoringu :-)
 

 

Ááááno, na to som zabudol. Raz som už mal toho po krk a ľadovo som zahlásil: "Neuverejnili sme ju a ani neuverejníme, pretože takéto kraviny nerobíme."
 

 

Ja s obľubou používam odpoveď: "Za osem rokov, čo tu pracujem, sme uverejnili asi dve správy, ktoré vznikli z tlačových správ, a dostávam ich tak 200 týždenne, tak si skúste vypočítať pravdepodobnosť, že sa do novín dostane tá vaša."
 

xcel by som vydiet tie reakcie

=))
 

 

to si fakt dovolili normalne ze zatelefonovat? a opytat sa, ci bola nejaka sprava, ktoru poslali, uverejnena? no to uz mi je len aka drzost! takto ohrozovat profesionalitu a nezavislost slovenskej tlace...
.
no prepac moju ironiu, ale tak trochu mi to pripada ako nariekanie celebrity, ze ju vsade fotia fotografi - pricom bez nich by bola nula. alebo nadavanie ludi na stupidne reklamy na pracie prasky, pricom ked si pozriete predaje, zistite, ze prasky s najstupidnejsimi reklamami sa najlepsie predavaju. pr je jednoducho sucastou zivota, niekto to vie robit lepsie a niekto je otravny a vlezly, ale je to jednoducho nieco co tu vzdy bolo a vzdy bude, menia sa len formy...
 

 

Spočítaj si, koľko je na slovensku trebárs IT firiem a koľko je tu IT novinárov. Firmy hrajú takú presilovku, že keby sme im neustále nenadávali, aby nás neotravovali s každou kravinou ("prišiel vám náš e-mai?") tak nerobíme celý deň nič iné, len odpovedáme na nezmyselné otázky.
PR agentúra nie je môj zákazník, nie je to ako keď volá čitateľ a toho si vždy musím aspoň vypočuť, pretože on ma v konečnom dôsledku živí. Je to naopak, PR agentúra chce v 99 % prípadov niečo od mňa, ja telefonátom s ňou nezískam vôbec nič, ale stojí ma čas a peniaze, a tak by sa mala prispôsobiť tomu, aký spôsob komunikácie vyhovuje mne.
 

 

no mne je to jasne - lenze pr agentura (akokolvek otravna) je stale sucastou systemu a ma svoj vyznam (akokolvek sa nam moze javit nepodstatny).
.
mimochodom, ked som prezentoval nejake vyskumne projekty, tiez ma parkrat napadlo, po tom, ako mi za den zavolalo 10 novinarov, ze taky novinar nie je moj klient, ze chce len nieco odo mna a ja komunikaciou s nim neziskam nic, len ma obera o cas ktory mozem venovat vyskumu, telefonat s nim ma stoji len cas a peniaze, a ta "publicita" ktoru rozhovorom ziskam, mi aj tak nepomoze (lebo na 99% to zjednodusi tak ze tomu da uplne iny vyznam a ja potom musim vysvetlovat kolegom, ze co to pisu v tych novinach). ale beriem to tak, ze aj oni si robia svoju pracu, tak sa im snazim vychadzat v ustrety...
 

 

jasné, a máš plné právo sa rozhodnúť, aspoň kým nie si vo verejnej funkcii, či budeš novinárov ignorovať alebo im vyjdeš v ústrety. A je na novinároch či Ťa serióznosťou alebo predchádzajúcou robotou presvedčia, že sa ti oplatí im venovať.
Takisto ja nepoložím telefón každému z PR, ale len tomu, kto prekročí moju limitnú hranicu ústretovosti a tolerancie voči lajdáckosti :)
 

 

to ako to popisujes je podla mna uplne zdravy pristup, s tym sa neda nesuhlasit. ja som reagoval na prekvapene zvolanie i.k. vyssie, ze ako si len niekto dovolil zavolat, ci ich sprava vysla. povazovat vsetkych ludi z pr agentur za otravny hmyz je jeden extrem, a chrlit tlacove spravy a potom recallovat vsetky media ze kde a na ktorej strane to uverejnili je podla mna extrem druhy. ako pises, je to o spolupraci a vztahoch... s niektorymi ludmi sa spolupracovat da, inym je lepsie uz len z pedagogickych dovodov zlozit telefon :)
 

PR

volaju preto, aby ti pripomenuli, ze si tu spravu este nezaradil. neboj, oni dobre vedia, ze zatial nevysla.
 

 

neviem, mne to smiešne nepripadá.

stačí sa naučiť povedať slušne nie. ďakujem, nemám záujem.

 

 

Keď sa s tým boríš každý deň a tá istá agentúra sa ani za svet nevie naučiť, s čím a koho obťažovať, to už ide všetka slušnosť bokom.
 
Hodnoť

Rozosielanie tlačových sprav nie je PR

PR, teda riadenie vzťahov s verejnosťou sa často zamieňa so zabezpečovaním publicity, kam patrí aj rozosielanie tlačových správ. Tlačové správy sú legitímnym a oficiálnym informačným zdrojom, ktoré sú štandardne používané organizáciami všade vo svete. Osobne ich považujem za mierne zastaralý spôsob informovania novinárov, najmä ak moderný novinár vie dobre pracovať so všetkými novými informačnými zdrojmi.
Na PR nie je nič zlé, je o diálogu a konverzácii. Minulý týždeň o tom písal aj Financial Times:
"There is nothing inherently wicked about the public relations machine. If it did not exist it would have to be invented, for the sake of efficiency if nothing else. In moments of quiet candour, journalists have been known to admit how useful press officers can be." http://www.ft.com/cms/s/cbb0884e-317a-11dc-891f-0000779fd2ac.html
 

re:

to najzaujimavejsie, co uz nehovori v prospech PR a co ste nepasteli, prislo za tym citatom:

But in an era of “information overload”, spin doctors need to exercise restraint. Shouting louder, more often, will not help.

Never mind the clients: the unvarnished truth is that PR professionals need to do a much better PR job on themselves.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Miroslav Babič: Prepojenie Valla na dodávateľa predražených rúšok je veľmi nápadné 5 522
  2. Július Kovács: Šok pre Slovensko. Robert Fico vracia peniaze. 5 153
  3. Tibor Ferko: Nepochopil som poďakovanie Kiskovi za blackout PS/Spolu 2 480
  4. Juraj Štubniak: Otázky na pána premiéra 1. 1 635
  5. Michal Šimečka: Kde sú tie európske rúška? 1 591
  6. Peter Kollega: Dnes som vstúpil do stoky zn. @LBlaha 1 308
  7. Peter Cmorej: Pellegriniho vláda rozdala svojim v posledných dňoch ďalších 3,4 milióna € 1 235
  8. Peter Kimlička: Dovoľte ešte raz o tom hlúpom blackoute 915
  9. Július Kovács: Acylpyrín alebo Viagra ? 494
  10. Michal Lukáč: China lied, people died - ako komunizmus ničí svet. 375

Rebríčky článkov


  1. Roman Hutira: Zo Sydney sa presťahoval do Šaľe a je mu dobre!
  2. Jozef Kovalík: Mony Lyi
  3. Štefan Vidlár: Kritérium pravdy je prax
  4. Rastislav Hrušovský: Iracionalita ekonomiky, zaklad pandemie ľudstva?
  5. Daniel Macko: K čomu vláda potrebuje výpisy hovorov v boji proti koronavírusu?
  6. Viktória Nováková: Súzvuk
  7. Juraj Štubniak: Otázky na pána premiéra 1.
  8. Olívia Lacenová: Unilever ako investícia s potenciálom. Vďaka COVID-19
  9. Martin Krištoff: Dodávky ropy naďalej rastú. Dohoda zatiaľ nie je na stole
  10. Marcel Vlna: Matovičov volič premiérovi: NEBUĎ HYSTERICKÝ!


Už ste čítali?