reklama

Placebo pilot

Dnes ráno v Ženeve. Krásne počasie, Alpy, polprázdne lietadlo svorne omámené jetlagom. Tesne nad letiskom zrazu vlietame do mrakov a za oknom sa strhne peklo - snehová búrka, viditeľnosť nula, turbulencie. Motory Airbusu náhle úplne mimo plán prudko zarevú, zaboríme sa do sedačiek, pilot to kúsok od pristávacej plochy dvíha a letíme zasa preč smerom k modrej oblohe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

"Dámy a páni, veža nám bohužiaľ dala úplne (áno, úplne!) chybné informácie o viditeľnosti. Pre druhý pokus o pristátie preto už použijeme autopilota."

Druhý pokus, lietadlo letí bez najmenšieho zaváhania a pristáva tak hladko, ako sa len dá - rozhodne hladšie, ako kedykoľvek inokedy v snehovej búrke a hmle.

Jeden z najlepších novinových textov mal minulý rok Economist, ktorý napísal, ako by vyzerali povinné predletové inštruktáže pre cestujúcich v lietadlách, ak by sa v nich mala hovoriť pravda. Navrhujem k nemu doplniť ešte jednu pasáž do obligátnych hlásení pilotov počas letu:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Dámi a páni, hovorí k vám kapitán. Naše lietadlo riadi počas väčšiny letu počítač. Ja mám na starosti vzlet a pristátie, ale len vtedy, keď sú dobré podmienky - vtedy to viem urobiť skoro tak dobre, ako on.

Už niekoľko rokov by na palube nebol potrebný žiaden pilot, vy, cestujúci, by ste sa však nedokázali zmieriť s tým, že vkladáte život do rúk stroja - z iracionálnych dôvodov sa oveľa bezpečnejšie cítite, ak ste v rukách niekoho rovnako omylného, ako vy sami.

V skutočnosti by som ja sám nemal ani teraz na palube žiadnu šancu, ak by počítač zlyhal, ale tým sa nenechajte rozptyľovať.

Dlho som však študoval, mám nadpriemernú inteligenciu a dlhoročné skúsenosti a tak je pre aerolinky jednoduchšie nechať všetko po starom, ako riskovať, že si cestujúci uvedomia moju nadbytočnosť v kabíne. Letušky čoskoro začnú podávať chladené nápoje a ľahký olovrant. Želám vám príjemný zvyšok letu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Svinská hmla ráno v Ženeve.

Tomáš Bella

Tomáš Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  338
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Osobná stránka: about.me/tomas.bellaSkúste aj môj blog 1vetou.sme.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSurfujemTechnológie a myZábavaMédiáStalo sa, napísalo saSpoločnosťPostrehyFotoSúkromnéO blogoch

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu