reklama

Machiavelliho sprievodca ICQ netiketou

Áno, mám moje ICQ číslo v blogovom profile. Áno, mám komunikátor zapnutý celý deň. Potrebujem ho nevyhutne v práci, keďže od najbližšieho kolegu som vzdialený vzdušnou čiarou dva kilometre. Napriek tomu to neznamená, že sa teším každej novej správe od každého z desiatok neznámych ľudí, ktorí ma cez ICQ oslovujú. ICQ netiketa je zatiaľ ešte úplne nevyvinutá. Sú na ICQ nutné pozdravy? Je neslušné niektoré správy ignorovať? Čo ak vás niekto osloví a práve nemáte čas? Tu je môj príspevok do debaty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

1. ICQ je na rýchlu komunikáciu. Ak vaša správa môže pokojne počkať pár hodín alebo dní, pošlite ju e-mailom (áno, viem, že e-mail je už len pre starých, musíte jednoducho akceptovať, že som starý, ak chcete, pokojne mi hovorte ujo). To, že Vy máte radšej ICQ, lebo všetci spolužiaci v triede ho používajú, neznamená, že ho mám radšej aj ja. Ak je medium posolstvom, tak posolstvom synchrónnej ICQ komunikácie je agresivita - nútite komunikovať, keď to vyhovuje vám, nie vtedy, keď to vyhovuje mne (na rozdiel od e-mailu, podobne ako pri telefonáte). A začať komunikáciu agresívnym útokom na môj čas nie je ten najlepší štart, nech už chcete čokoľvek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Rozhovor na ICQ sa nezačína slovami "môžem na chvíľu"? Neviem, či môžem - ak ide o národnú bezpečnosť alebo život vášho blízkeho, jasné, že môžem. Ak chcete pomoc s niečím, čo môžete ľahko nájsť na webe, ale nechce sa vám otvárať Google, nemôžem. Povedzte mi rovno, o čo ide (ahoj, mozem vyrusit - chcel by som to a to..) a ja sa rozhodnem, či odpoviem.

3. Neodpovedať na správu cez ICQ nie je neslušné, je to znak, že práve robím niečo, čo považujem za dôležitejšie. Pravdepodobne dokonca niečo, za čo dostávam plat. Navyše nie som povinný byť stále za počítačom, ktorý beží 24 hodín denne. Ak neodpovedám, pošlite e-mail alebo (ak je to súrne) zavolajte. Takisto ak vám ja píšem v čase, kedy sa vám to nehodí, prosím, jednoducho ma ignorujte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. Na úvod aj záver ICQ komunikácie môžete pozdraviť, ale nepozdraviť nie je neslušné, najmä ak komunikujeme párkrát denne a nie je jasné, kedy konverzácia končí a kedy už začína nová. Čo ale rozhodne musíte je PREDSTAVIŤ SA (kto ste a odkiaľ vás mám poznať), ak spolu komunikujeme cez ICQ prvýkrát, najlepšie aj druhýkrát a tretíkrát. Neukladám si každého do zoznamu a nemôžem tušiť, že niekto s nickom hackerka999 je v skutočnosti ten istý človek, ako ten čo mi pred pol rokom písal e-mail z h4x0rka@azet.sk.
Ozaj, ak nemáte v ICQ profile vyplnené pravé celé meno, ale len coolový tínedžerský nick, vaše šance, že dostanete odpoveď, sa ďalej znižujú. Rovnako tak a každým ďalším mäkkým i vo vybranom slove.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5. Ak mám nastavený stav Busy alebo Invisible, komunikujete na vlastné riziko (že vôbec neodpoviem). (Význam stavu ale netreba preceňovať - nepoznám človeka, ktorému by sa chcelo niekoľkokrát denne prepínať medzi rôznymi stavmi podľa toho, ako je práve zaneprázdnený. Dopadá to preto väčšinou tak, že internetoví harcovníci si za určitou hranicou počtu ICQ kontaktov, za ktorou už pri zapnutom komunikátorovi prestáva byť možná akákoľvek zmyslupná práca, ako štandardný mód nastavujú neviditeľnosť alebo Away a tým časť neželaných diskutujúcich vylučujú z konverzácie.)

6. ICQ je pre mňa pracovný nástroj. Ak som vám raz odpovedal na pracovnú otázku, neznamená to, že chcem nezáväzne debatovať o ďalších témach zvyšok doobedia, "keď už ma máte na linke". Vnímajte neverbálne signály. Odpovedám na vaše správy s veľkým oneskorením? Je mojich správ oveľa menej ako vašich? Sú oveľa stručnejšie? Vybavme, čo potrebujeme, a skončime konverzáciu. Som v práci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

7. Tieto pravidlá ľubovoľne porušujte, ozvite sa mi kedykoľvek a čímkoľvek, alebo aj len tak s ničím, ak sa dobre poznáme. Pomôcka: ak sme sa ešte nikdy nevideli osobne, tak sa dobre nepoznáme.

P.S. A nie, neprejdem kvôli vám na Gtalk ani Mirandu. Heslo na MSN som zabudol.

Tomáš Bella

Tomáš Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  338
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Osobná stránka: about.me/tomas.bellaSkúste aj môj blog 1vetou.sme.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSurfujemTechnológie a myZábavaMédiáStalo sa, napísalo saSpoločnosťPostrehyFotoSúkromnéO blogoch

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu