Haló, tu porucha

Autor: Tomáš Bella | 2.2.2006 o 8:34 | Karma článku: 14,22 | Prečítané:  3890x

Telefonát prvý – zákaznícke centrum. Včera. - Slovak Telecom, ako vám môžem pomôcť? - Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, či máte nejaký výpadok DSL služieb, pretože už asi tri hodiny mi nejde internet. - Nie, nič také nemáme hlásené. Skúste si reštartnúť počítač. - Reštartol som si počítač, aj router, nepomáha. - Tak vám skúsim reštartnúť linku – malo by sa to prejaviť o pár minút. - Ďakujem, dovi.

Telefonát druhý - zákaznícke centrum.
- Dobrý deň, mám problém s DSL internetom, váš kolega mi už pred chvíľou reštartol linku, ale nepomohlo to.
- Skúste si preinštalovať počítač.
- Preinštalovať počítač?! V priebehu posledných dvoch týždňov bol výpadok už aspoň desaťkrát a vždy to zasa samo začalo fungovať, len teraz je to už akosi pridlho. Naozaj pochybujem, že bude problém v mojom počítači. Ak by bola porucha, vedeli by ste o tom?
- Áno, v zozname tu vaša linka nie je. Čo keby ste skúsili preinštalovať modem?
- Nemám modem, z počítača som pripojený cez ethernet rovno do routra.
- Aj tak, ono to niekedy pomôže, preinštalovať router.
- Prestalo to fungovať, keď som písal vo Worde, žiadne nastavenia som nemenil, prečo by som preboha preinštalovával router?
- Môžem vám teda reštartnúť linku, alebo zavolajte na poruchy.
- Ďakujem, linku už reštartol váš kolega. Skúsim radšej tie poruchy.
- Ja vám pre istotu ešte raz reštartnem tú linku. A skúste router vypnúť aspoň na päť minút a nechať ho oddýchnuť.
- Tak teda vďaka.

(Zneistený sa púšťam do čarovania s káblami, vyskúšam všetky zástrčky, vypojím sieť z UPS, odpojím spliter, nič, nič... Špáram sa v konfigurácii routra, v poslednej chvíli ma ovládne pud sebazáchovy a rozhodnem sa zatiaľ nič v softvéri nemeniť.)

Telefonát tretí – poruchová služba.
- Dobrý deň, mám problém s internetom...
- Karlova Ves?
- Áno?
- Áno, máme tam poruchu, ľudia mi tu stále volajú, pracujeme na tom.
- Prosím Vás, ja som už dvakrát volal na zákaznícku linku a tam mi tvrdili, že určite žiadna porucha nie je, ako je to možné, že o tom nevedia?
- Ja neviem, lebo oni sú skrátka...
- Ďakujem, dopočutia.

Tip pre Slovak Telecom: technické výpadky vám pokojne odpustím, posledný rok takmer neboli, posledné dva týždne je ich už trochu priveľa, ale som tolerantný.
Ak ale neviete prepojiť dva informačné systémy tak, aby slečny, ktorým volám kvôli poruche, vedeli o poruche, alebo mi aspoň netvrdili, že by o nej vedeli, zaplaťte jedného človeka, ktorý bude s papierikmi so zoznamom porúch každú hodinu premávať medzi systemákmi a callcentrom.

Lebo prisahám, ak sa ma ešte raz niekto bude snažiť presvedčiť, aby som si preinštaloval celý operačný systém a „nechal oddýchnuť router“, keď bude u vás výpadok, tak si vezmem za vec cti uhovoriť nejakú psychicky labilnejšiu operátorku, aby vám vo firme preinštalovala komplet CRM systém s tým, že môj problém sa tak určite odstráni :-)

(Poučenie pre zákazníkov: ak vám niečo cez ST nejde a nemôže všeobecná hotline (0800 123456) ani internetová hotline (0800 123777), volajte poruchy 12129.)
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Z Bonaparte do štátnej rezidencie? Fico plánuje bývanie aj pre Kisku a Danka

Šéf Úradu vlády Igor Federič kedysi vybavoval pre premiéra luxusnú vilu pri Bratislavskom hrade. Fico sa bránil, že by sa tam nikdy nenasťahoval.

TV

Obesíme ťa: Kto a prečo chce obesiť Michala Havrana

Šéfredaktorka sa rozpráva s M. Havranom o knihe, ktorá vyjde v utorok.

KOMENTÁRE

Čechov teraz čaká obdobie ich mečiarizmu

České voľby popierajú tézu, že za nástup populistov môžu štandardné strany.


Už ste čítali?