Od začiatku zimy dva radiátory zo štyroch v našom byte nekúrili. Sedemkrát som volal správcovi. Navštívil som susedov, prešiel bežné postupy poradené správcom. Správca odkázal na Opravárov. Opravári prišli, preskúmali, zanadávali na Montérov - vraj nainštalovali zlé ventily, a oni s tým nemôžu nič robiť. Nech zavolám Montérom. S Montérmi je problém sa spojiť. Hlavný Montér typicky telefonuje, telefonuje, telefonuje, ááá, už odišiel. Potom ochoriem. Drastický chrapľavý hlas pridáva mojim sťažnostiam na dôveryhodnosti. Obťažujem správcu, ale je ťažké byť vulgárny, keď sú na druhej strane takí slušní. Radi by, ale nemôžu. Musím cez druhú firmu a tá cez tretiu. V byte je kosa. Potom, po mesiaci, sa dvaja Montéri konečne zjavia. Chytia radiátor, odoberú sa do pivnice a otočia kohútikom. Hm, komu by napadlo otvoriť vykurovací kohútik?
Cena: v tisíckach korún (2 výjazdy štyroch technikov, investovaný čas deviatich rôznych ľudí)
Výsledok: priceless!
P.S. Ako rozoznáte hlupákov, ktorí triviálny problém zhodia na inú firmu a pokojne odkráčajú, od fachmanov, ktorí ho šmahom ruky vyriešia? Tí prví sa pri vstupe do bytu nevyzúvajú, na to sú priveľmi dôležití.
Ako sme si zakúrili
Že vraj nevýhodou našej civilizácie je odtrhnutosť človeka od prírody. Mne sa zdá, že problémom začína byť už aj odtrhnutosť človeka od paneláku.