reklama

Aký názov, taký článok

Včera som zistil, že s mojm životom niečo nie je v poriadku. Zistil som to v momente, keď som kráčal po ulici od paneláku k autu, v jednej ruke držiac bundu a noviny vybrané zo schránky, v druhej TANIER s veľkou pizzou, ktorý som pred chvílu vybral z mikrovlnky. Tanier som si pravidelne prikladal k ústam a odhrýzal z pizze. Po nasadnutí do auta to ešte chvíľu pokračovalo, vliekol som sa v zápche, zozadu bola na mňa nalepená Zuzana Smatanová (hm), potom už nie, lebo pizza bola zjedená a Smatanová odbočená. Bolo to o 12.15, pizza bola prvé jedlo dňa. Nemať celé doobedie čas na jedlo je normálka. Nemať čas na zjedenie pizze doma ani na pokrájanie a zabalenie namiesto pochodu s tanierom po ulici? Hm....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Včera bol takýto srandovný deň. Vstal som o siedmej po piatich hodinách spánku, čo je polovica môjho obľúbeného optima.
Z rána nie je nič lepšie, ako pustiť sa hneď do niečoho zaujímavého, napríklad čítania nejakého vzrušujúceho zákona. Zvládol som to za pol hodinku a už odteraz viem, že je to zákon o všelijakých dátach.
Potom som začal s aktualizovaním správ na www.sme.sk a popri tom sa pustil do vybavovania e-mailov. Jedným z nich som sa pokúsil šéfredaktorovi nanútiť do novín na pondelok niečo z 10.000 slov o blogeroch. Potom som volal na Úrad pre ochranu všelijakých údajov kvôli istej veci, ktorá istú firmu strašne nepoteší , a nepoteší ju už túto sobotu. Riaditeľ práve niečo má, vraví milá asistentka, ale pošlite mi to mailom a ja mu to dám keď pôjde po chodbe. Napísal som štyri strašne múdre otázky, požil som aj slová ako "korektný spôsob nakladania", "duch zákona", "ustanovenia zákona", "zaobchádzanie" a podobne, nech vidia, že som vo veci.
Potom sa ozval redaktor z Lupy, ktorý mi prvýkrát sľúbil poslať otázky k svojmu článku o blog.sme.sk pred pol rokom, druhýkrát minulý týždeň, tretíkrát v pondelok a potom ešte v utorok, ale teraz skutočne dorazili. Tak strašne ma to potešilo, že som mu z fleku do e-mailu napísal odpovede 2000 slov (to je približne jedna novinová strana textu). Do toho mi ešte prišla úloha spraviť z 10.000 slov 2000 do vydania na ďalší deň, ale hneď, lebo o pol hodinu ma čaká mikrobus do Prahy. Tu niekde panikárim a vybieham z domu s pizzou na tanieri.

Dorazil som včas. Keď prejdeme hranicu, volá riaditeľ úradu. Je milý a ochotný, snažím sa v idúcom autobuse škriabať na kolene poznámky. Som hrdý, ako som to pekne celé zachytil. "Vážený pán Bella, nám zaslaný text je nepresný a preto s Vašin dovolením by som Vám zaslal upresnený text," píše mi taktne na druhý deň e-mailom a prikladá upresnené vety, ktoré s mojimi vlastnými, teda vlastne jeho vlastnými, ale v mojej verzii, súvisia len veľmi nezáväzne. Čo už.

V Prahe je Microsoft. Na akcie Microsoftu chodím rád, lebo sa tam väčšinou vyskytujú nadpriemerne pozoruhodní jedinci a srandovné historky (áno, a ešte aj preto, že ma najviac uplácajú, aby som vychvaloval ich absolútne mizerné produkty a zákerného Billa Gatesa, pričom moja úplatnosťou je už tou jedinou poslednou prekážkou k nastoleniu celosvetovej dominancie Linuxu, ktorá zároveń ukončí hladovanie v Afrike).

Tu je srandovná historka priamo od českého generálneho riaditeľa, inak značne neformálneho a pohodového chlapíka:
Kamarát zrazil srnu. Otrasený zastaví zdemolované auto na okraji cesty kus za usmrtením zvieraťom a spamätáva sa. Zrazu prichádza nejaké auto, zastavuje vedľa nich.
Chlapík zaradí spiatočku, zacúva naspäť až k srne.
Vyskočia štyria maníci, otvoria kufor, hodia srnu do kufra, naskáču naspäť a odfrčia.
S vodičom neprehovoria ani slovo.

Tomu sa hovorí byť v správnom čase na správnom mieste.
Toľko k novému produktu Microsoftu.
Skrytým významom akcie bolo stretnutie s dvoma ľudmi z Lupy vrátane šéfredaktora, do ktorých som ešte preventívne hustil ďalšie informácie o blogoch a systematicky ignoroval ich neverbálne signály naznačujúce, že by radšej popíjali drinky alebo povedzme aj ťažili nejaký-ten urán v zadymenej šachte, ako počúvali moje ódy. Redaktor sa mi vzápätí zdôveril, že sa bojí, že jeho článok bude príliš pozitívny a ľudia mu budú nadávať v diskusii, na čo som ho nezištne zahrnul negatívnymi historkami a príkladmi najproblematickejších blogerov, ktoré si samozrejme našli aj patričné miesto v jeho článku. Asi sa budem živiť PR.
Inak boli na párty samé mochitá, ktoré som odignoroval, nejaké mäsko a príliš neskoré tvarohové koláčiky.

Cesta naspäť ma opäť presvedčila o absolútnej nedostatočnosti kapacity môjho MP3 prehrávača, nebolo to až tak strašné, ako minule na letisku , ale Pressburger Klezmer Band a Ghymes nechcem aspoň pol roka ani počuť.

Do Bratislavy sme dorazili o pol druhej. Už len jeden novinár bol autom, ale so mnou sa nikto nechcel zviesť. Zvláštne.

O druhej som bol doma a prišiel čas na vybavovanie pošty. V maili som si našiel stanovisko istej nepotešenej spoločnosti k chystanému nepotešujúcemu článku. Bolo približne takéto: v skutočnosti sa to, čo ste videli, vlastne vôbec nestalo, aj keby ste mali dôkazy, že sa stalo. Hoci sa to nestalo, potrestáme za to dotyčného pracovníka, len nám pošlite jeho meno, aby sme ho vedeli odhaliť a zlikvidovať.

Táto prefíkaná komunikačná taktika ma tak rozveselila, že som sa pustil hneď vo švungu do písania textu. Skončil som o pol piatej ráno, text mi nedával žiaden zmysel, tak som dal budík na siedmu a išiel spať. O siedmej som sa zobudil, prečítal si článok o blog.sme.sk na Lupe a uvedomil si, že mám okrem iného ešte zameškané čítanie článkov z blogoch za celý minulý týždeň a neudelil som ešte ani odmeny za najlepšie texty. Tak som sa konštruktívne rozhodol, že namiesto toho, aby som to urobil, podrobne vysvetlím, prečo sa to nedalo. Tak som napísal tento úžasný článok. (a čakal do večera, kým ho uverejním, aby si ho neprečítalo priveľa ľudí...)

Tomáš Bella

Tomáš Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  338
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Osobná stránka: about.me/tomas.bellaSkúste aj môj blog 1vetou.sme.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSurfujemTechnológie a myZábavaMédiáStalo sa, napísalo saSpoločnosťPostrehyFotoSúkromnéO blogoch

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu