reklama

Ako vybabrať s podvedomím

Podarilo sa vám už niekedy vo sne uvedomiť si, že snívate? Je to vcelko povznášajúci zážitok, ako halucinogénna droga zadarmo :-) Existuje na to aj relatívne jednoduchá technika. Nastavte si na čas, kedy snívate, budík, ktorý sa ozve veľmi potichu a sám sa aj vypne. Jednoducho, niečo čo vydá počuteľný zvuk, ale nezobudí vás (možno budete musieť chvíľu experimentovať s hlasnosťou zvuku). Potom si priraďte k tomuto zvuku jasné posolstvo: "Ak ho počujem, znamená to, že spím."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Podnety z vonka relatívne ľahko prenikajú do snov - ako keď sa vám ráno sníva, že vás bozkáva vysnívaný filmový hrdina, a zobudíte sa na to, že vás oblizuje pes. Takisto môže preniknúť do sna aj pípnutie budíka a vy si zrazu "uprostred deja" sna uvedomíte, že sa vám len sníva. Vyžaduje len trochu cviku, aby ste v tomto momente nespanikárili, nezapli mozog a nezačali rozmýšľať nad vašim podivným stavom - vtedy sa totiž prebudíte. Ak zostanete spať, budete môcť svoj sen ďalej vedome riadiť, čo je dosť pozoruhodný zážitok.

Uvedomenie si vlastného sna sa mi kedysi párkrát podarilo a raz som práve v takomto dokonale fantazijnom stave prišiel na nejakú skvelú myšlienku na článok (všimli ste si, že všetky nápady vo snoch sa vám zdajú úžasné?). Zároveň som si ale uvedomoval, že ráno si ten nápad už určite nebudem pamätať. Mohol som sa zámerne zobudiť, ale bola by to jednak večná škoda a druhak som si nebol istý, či by spomienka zotrvala aspoň pár sekúnd.

Vymyslel som teda (vo sne!) takúto techniku: sformujem si hlavnú myšlienku halucinácie do niekoľkých jasných slov a tie si vryjem do pamäti. Kým mozog vo sne pracuje v obrazoch, pri bdení je skôr vo verbálnej rovine a tak by takýto "preklad" do bdelej reči mohol pomôcť.
Ráno som sa zobudil a na prekvapenie to perfektne fungovalo: absolútne som nemal tušenie o obsahu sna, ale intenzívne ma mátalo niekoľko sformulovaných slov - bolo to doslova ako "máte novú poštu od: vaše podvedomie".
Posadil som sa na posteli a začal som sa nahlas smiať. Nová pošta čakajúca v pamäti totiž znela približne takto:
"Dvanásť, motýľ, prijať, učiteľka, stroskotať"
Sakra! Aký motýľ dopekla? Prečo dvanásť? Čo je toto za príbeh? Toto má byť na Pulitzerovu cenu?!

Morálne ponaučenie z tohoto článku: neverte podvedomiu, je to škodoradostná sviňa!

Tomáš Bella

Tomáš Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  338
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Osobná stránka: about.me/tomas.bellaSkúste aj môj blog 1vetou.sme.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSurfujemTechnológie a myZábavaMédiáStalo sa, napísalo saSpoločnosťPostrehyFotoSúkromnéO blogoch

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu