reklama

880 ľudí, ktorí nám ničia životy - celonárodná výzva

Pred pár mesiacmi som sa po čase stretol so známym, ktorý má svoju reláciu v jednej z veľkých slovenských televízií. Jedna z jeho prvých otázok bola: nepoznáš náhodou niekoho, kto má doma peoplemeter? Potreboval by som zvýšiť sledovanosť... Myslené to bolo ako žart, ale mňa oblial studený pot z pochopenia takej absurdity: o programe slovenských televízií nerozhodujú ich riaditelia, vkus alebo rozum, ale niekoľko málo náhodne, hoci reprezentatívne vybraných jednotlivcov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (74)

Výsledky peoplemetrov zásadne a veľmi priamo ovplyvňujú to, čo televízie vysielajú. Peoplemeter má doma okolo 880 slovenských rodín - vybrané boli zo vzorky vyše 8000 Slovákov tak, aby čo najlepšie reprezentovali celú populáciu. Čo znamená toto číslo?
Vyvolení televízie JOJ mali podľa peoplemetrov minulý týždeň rating 14,1 % - sledovalo ich štrnásť percent populácie. To znamená, že ich sledovalo 124 ľudí, ktorí majú doma peoplemeter. Big Brother mal rating 10,5 %, to je 92 ľudí .
Inými slovami: Markíze by stačilo nájsť 32 ľudí , ktorí majú doma peoplemeter, prisľúbiť im horský bicykel za to, že večer prepnú kanál, a zrazu by vyzeral súboj televízii v prime-time úplne inak.

Markíza to nedokáže, rovnako ako to nedokázal môj kamarát s vlastnou reláciou, pretože ľudia by sa vlastníctvom peoplemetrov nemali chváliť a, samozrejme, bicykel za prepnutie by nebol veľmi etický.

Čo však nedokáže žiadna televízia, to môžeme dokázať my všetci spoločne. Všímajte si pri návštevách u známych, či nemajú doma peoplemeter: vyzerať by mal približne takto:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
peoplemeter
peoplemeter 
peoplemeter
peoplemeter 

peoplemeter
peoplemeter 


Pýtajte sa členov vzdialenej rodiny, či náhodou peoplemeter nemajú. Pýtajte sa kolegov v práci. Pošlite odkaz na tento text svojim známym.

Keď niekoho s peoplemetrom objavíte, vysvetlite mu, že jeden jeho hlas reprezentuje 5000-6000 ľudí, a preto by s ním nemal narábať ľahkovážne.
Ak naozaj chce pozerať realityshow, nech peoplemetru klame a označí, že v skutočnosti sleduje českú alebo slovenskú verejnoprávnu televíziu. Pozvite ho na pivo a donúťte ho, nech si zapne radšej hocijaký film, Sex v meste či Dr. House, alebo hoci aj futbal alebo niečo o rýchlych autách na Discovery, skrátka čokoľvek nie úplne tupé. Je to veľké obeta a veľká požiadavka, ale práve teraz nastala historická chvíľa, kedy národ od týchto ľudí obetu očakáva.
Uvedomme si, že stačí nájsť možno dve-tri desiatky správnych ľudí a presvedčiť ich, aby nestláčali jediné tlačidlo na peoplemetroch, a najhlúpejšie programy by mohli z televízie okamžite zmiznúť - komerčné televízie zásadne nevysielajú veci, ktoré nikto nepozerá.

Jasné, voči televíziám to bude podraz, ale samé si začali, keď za absolútne kritérium pre skladbu svojho programu začali považovať niekoľko čísel odosielaných malou čiernou skrinkou cez GPRS.

Tomáš Bella

Tomáš Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  338
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Osobná stránka: about.me/tomas.bellaSkúste aj môj blog 1vetou.sme.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSurfujemTechnológie a myZábavaMédiáStalo sa, napísalo saSpoločnosťPostrehyFotoSúkromnéO blogoch

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu